Misses per a tothom!

A principis d’agost passat, Cullera Laica es va fer ressò d’una queixa ciutadana per la realització de misses amb megafonia a la parròquia de Sant Antoni, amb la suficient amplificació sonora per a que no només foren escoltades per la feligresia, sinó també per les persones de tota la contornada, amb vivendes, locals comercials, terrasses, vianants, persones atees i creients d’altres confessions, xiquets i xiquetes…, que es trobaven immersos, i de manera reiterada, en l’ofici catòlic.

Sembla que el problema està en que en estiu no caben tots els feligresos dins de la parròquia, i que posen megafonia perquè els que no poden entrar puguen escoltar la missa des de fora. La queixa venia també amb possibles solucions, com l’ampliació del local, l’establiment de torns de missa o el repartiment d’auriculars, de manera que puga escoltar missa qui vulga i només qui vulga. Esta queixa, que no és la primera vegada que d’una manera o altra arriba a Cullera Laica, serà tractada per l’entitat, i en el seu cas, si es considera que la pràctica denunciada vulnera el dret a la llibertat de consciència, assumida com a pròpia.

Cullera Laica, 3 de setembre de 2016.

¡Misas para todos!

A principios de agosto pasado, Cullera Laica se hizo eco de una queja ciudadana por la realización de misas con megafonía en la parroquia de San Antonio, con la suficiente amplificación sonora para que no solo fueran escuchadas por la feligresía, sino también por las personas de los alrededores, con viviendas, locales comerciales, terrazas, viandantes, persones ateas y creyentes de otras confesiones, niños y niñas…, que se encontraban inmersos, y de manera reiterada, en el oficio católico.

Parece ser que el problema está en que en verano no caben todos los feligreses dentro de la parroquia, y que ponen megafonía para que los que no pueden entrar puedan escuchar la misa desde fuera. La queja venía también con posibles soluciones, como la ampliación del local, el establecimiento de turnos de misa o el repartimiento de auriculares, de manera que pueda escuchar misa quien quiera y solo quien quiera. Esta queja, que no es la primera vez que de una manera u otra llega a Cullera Laica, será tratada por la entidad, y en su caso, si se considera que la práctica denunciada vulnera el derecho a la libertad de conciencia, asumida como propia.

Cullera Laica, 3 de septiembre de 2016.

Ressons:

Levante: Los laicos piden silenciar el megáfono de una iglesia para que la misa no se oiga fuera

Laicismo.org: ¡Misas para todos en Cullera!

Laicismo.org: Cullera Laica pide silenciar el megáfono de una iglesia para que la misa no se oiga fuera

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.